Modérateurs: pelican, YVES, Beyer-Garrat
Saboul a écrit:Dans d'autres endroits, par exemple sur le continent américain, les déclivités des voies ferrées sont bien déclinées en %...
Bien sûr ! mais tout le monde sait que , de part le monde , les ricains ne font jamais comme les autres !!
Tyrphon a écrit:En général, c'est bien pire, ils exprimlent les rampes en 1 pour X ( 1 pour 32 par exemple) et les rayons de courbes en degrés (X degrés de déviation par 100 pieds).
Extrait de Wikipedia;
In the United States, the measurement of curvature is expressed in degree of curvature. This is done by having a chord of 100 feet (30.48 m) connecting to two points on an arc of the reference rail, then drawing radii from the center to each of the chord end points. The angle between the radii lines is the degree of curvature.[7] The degree of curvature is inverse of radius. The larger the degree of curvature, the sharper the curve is. Expressing the curve in this way allows surveyors to use estimation and simpler tools in curve measurement. This can be done by using a 62-foot (18.90 m) string line to be a chord to connect the arc at the gauge side of the reference rail. Then at the midpoint of the string line (at the 31st foot), a measurement is taken from the string line to the gauge of the reference rail. The number of inches in that measurement is approximated to be the number of degrees of curvature.[5]
Patrick ze rabbit Deludin a écrit::F5
Bah, pourvu qu'on comprenne....
Retourner vers Chemins de fer réels, touristiques, manifestations !!
Utilisateurs parcourant ce forum : Aucun utilisateur enregistré et 20 invités